Onno 8 juni - Reisverslag uit Onno, Italië van Dick Doeze Jager - WaarBenJij.nu Onno 8 juni - Reisverslag uit Onno, Italië van Dick Doeze Jager - WaarBenJij.nu

Onno 8 juni

Blijf op de hoogte en volg Dick

08 Juni 2013 | Italië, Onno

Onno 8 juni
Vandaag een halve rustdag, dus vooral veel staren over het Lago di Como met Capucino en ondertussen een beetje fietsen. Met het pondje naar Bellagio en als verzopen katten aankomen op de camping in Onno vanwege een rond deze meren traditioneel noodweer. Zo veel water dat je zeker weet dat er geen droog stukje aan je lijf over blijft. Geen berg meer te bekennen, slechts bliksem en een watergordijn en dat op een bergweggetje waar je maar amper met twee auto's naast elkaar kunt passeren. Een heerlijke dag, of zo je wil, vakantiedag dus. Nou heb ik op vakanties altijd wel iets met toiletten. Ze zijn vaak niet af te sluiten, het licht gaat te vroeg uit of er is slechts een gat in de vloer. Ik heb daar geen moeite mee, maar het wordt me wel te gortig als een passieve poepdoos veranderd in een actief zelfreinigend toilet. Vandaag kwam ik er eentje tegen. Ik was gelijk achterdochtig toen ik in een veel te kleine ruimte een technisch geavanceerd zitmeubel tegen kwam waarin ik de bril herkende. In het Italiaans hing een uitgebreide gebruiksaanwijzing, die aan mij echter niet besteed was. Eerst maar eens de bril naar beneden, daar moest ik enige druk voor uitoefenen. Bij het loslaten schoof de bril zo'n tien centimeter omhoog waarop de machinerie in werking kwam en een gordijn van desinfectans over de bril plus omgeving sproeide. Ai, de ruimte was te klein om te ontsnappen, dus mijn broek was aan de voorzijde in ieder geval ontdaan van alles wat een bedreiging van mijn gezondheid zou kunnen vormen. Een leermoment natuurlijk. Na een bevrijdend verblijf in de naar desinfectans ruikende ruimte besluit ik mij op te richten voor zover dat in deze schoenendoos mogelijk was. Je snapt het, bij het strekken der benen voel ik de bril mee omhoog komen en hoor een sissend geluid met daaropvolgend een verkoelende sensatie aan het zitvlak. Met om mij heen de lucht van een chemisch toilet loop ik zo nonchalant mogelijk door het restaurant naar buiten, de begrijpende blikken ontwijkend.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Onno

Roma

Italië, maar nu eens op de fiets.

Recente Reisverslagen:

25 Juni 2013

Anguillara

24 Juni 2013

Roma 24 juni

23 Juni 2013

Anguillara 23 juni

22 Juni 2013

Ronciglione 22 juni

21 Juni 2013

Bagnoregio 21 juni
Dick

Actief sinds 26 Aug. 2012
Verslag gelezen: 487
Totaal aantal bezoekers 60705

Voorgaande reizen:

15 Mei 2023 - 14 Juni 2023

Schotland 2023

22 Augustus 2019 - 14 September 2019

op de camping in Mittlach

13 September 2018 - 04 Oktober 2018

Ruta Iberica

24 Augustus 2017 - 10 September 2017

Bretagne en weer terug

21 Juli 2016 - 21 Juli 2016

Buiten Hebriden Schotland 2016

08 Juli 2015 - 31 Juli 2015

Schotland rond

29 Mei 2014 - 25 Juni 2014

Schotland - Ierland

01 Juni 2013 - 26 Juni 2013

Roma

21 Maart 2013 - 28 Maart 2013

Litouwen /Letland

26 Augustus 2012 - 29 September 2002

El blog de Ans y Dick

Landen bezocht: