St. Quirico d'Orcia 19 juni - Reisverslag uit San Quirico d'Orcia, Italië van Dick Doeze Jager - WaarBenJij.nu St. Quirico d'Orcia 19 juni - Reisverslag uit San Quirico d'Orcia, Italië van Dick Doeze Jager - WaarBenJij.nu

St. Quirico d'Orcia 19 juni

Blijf op de hoogte en volg Dick

19 Juni 2013 | Italië, San Quirico d'Orcia

St. Quirico d'Orcia 19 juni
Ze waren ons al eerder opgevallen, hordes fietsers, allemaal voorzien van het zelfde bagagetasje aan boord. Veelal ongeoefend, ons voorbij zoevend om dan halverwege de helling stil te vallen. Puffend met rode hoofden spreken ze hun bewondering uit voor de wijze waarop wij met onze bagage gestaag voortgang maken. Op een terrasje raken we in gesprek, het betreft een groep van 25 Amerikanen die een rondje Toscane maken. Hun bagage wordt per auto vervoerd en op gezette tijden worden ze ergens in de koelte gefoerageerd. We spreken met twee New Yorkers en een man van middelbare leeftijd uit Utah. Behalve zijn John Wayne accent maakt hij een wat verlepte indruk. Ook de bestelde pizza brengt geen verbetering, hij heeft zijn dag niet. Kramp in zijn kuiten en gebrek aan energie. Met zijn vieren zijn we het er over eens, de man heeft zoutgebrek. Ruimhartig geven we hem een zakje OSR zout, dat verdund in de Aqua Frizzante door zijn keel wordt gespoeld. Het effect is verbluffend, de man komt tot leven, verorbert alles wat nog aanwezig is op tafel en drinkt de overgebleven waterflessen leeg. Gelukkig hebben we een eigen tafeltje zodat onze pasta en salade gered zijn. Tevreden over het effect van onze levensreddende handeling gaan we verder in de verzengende hitte van het middaguur. Onze energie efficiënt benuttend klimmen we de meters door de Valle d'Orcia richting het meer van Chiusi. Onderweg worden we meermaals ingehaald door gretige, ongeoefende, in kleurige fietstenues gestoken bewoners van de Nieuwe Wereld. You Guys are outragious, don't forget to drink enough water roepen we ons toe. Dat van dat water roepen wij als we ze naar adem happend halverwege de klim opnieuw ontmoeten.