Castlebay 2-8-2016 - Reisverslag uit Castlebay, Verenigd Koninkrijk van Dick Doeze Jager - WaarBenJij.nu Castlebay 2-8-2016 - Reisverslag uit Castlebay, Verenigd Koninkrijk van Dick Doeze Jager - WaarBenJij.nu

Castlebay 2-8-2016

Blijf op de hoogte en volg Dick

02 Augustus 2016 | Verenigd Koninkrijk, Castlebay

Opnieuw een bord met de vermelding dat de camping full is.
Opnieuw trekken we ons er niets van aan en nemen we genoegen met een vlak stukje gras van 2 bij 2 meter. Ook de reisgenoten van vandaag, duits en frans vinden een stukje gras. We zijn op Barra, het eerste van de buiten hebriden die we gaan bezoeken. Het heeft 60 jaar en een paar dagen gekost om hier te komen en juist vandaag regent het. Het uitzicht is beperkt omdat we zo ongeveer een zijn geworden met de regenwolken. Het maakt niet uit, sinds we in Schotland zijn is er een soort rust over ons gekomen die maakt dat je geniet van alles wat er is. Vanmorgen was het weer prachtig en zat ik om 9.30 al binnen bij de Oban Distillery voor een romdleiding en natuurlijk een proeverij. Intens gelukkig waggel ik vervolgens langs de visboer voor een broodje krab om vervolgens de Ferrie naar Barra te nemen. Het mooie van Schotland is dat het hier zo overzichtelijk is. Alle ellende van de wereld lijkt hier nog niet te zijn geland. Vanwege het gebrek aan digitale verbindingen is Europa verder weg dan ooit. Wat ook lekker is, is dat er hier geen gezeur met storende brandmeldcentrales e.d. is, een nachtelijk telefoontje van de centrale daargelaten. Ambivalente gevoelens overvallen me dan ook als er halverwege de vijf uur durende overtocht een door de kapitein als wekelijkse oefening aangekondigd brandalarm plaats vindt. Op slag zie ik allemaal gele hesjes bezig om Pascalletjes te doen. Ik noem dat zo omdat Pascal bij mij als BHVer is gevraagd de overtreffende trap van calamiteiten te bedenken en alle medewerkers onder zijn bezielende leiding met portofoons de gebouwen in no-time te laten ontruimen. Volkomen Zen laat ik het allemaal over me heen komen en als ik bij stage five van embarking the ship nog geen reizigers overboord zie springen sluit ik de ogen voor een klein dutje. Morgen weer op de pedalen.

  • 03 Augustus 2016 - 07:46

    Vic:

    Hoi, wat geniet ik van je verhalen uit dat mooie Schotland.Hier valt de regen ook.
    Geniet.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Castlebay

Dick

Actief sinds 26 Aug. 2012
Verslag gelezen: 241
Totaal aantal bezoekers 61021

Voorgaande reizen:

15 Mei 2023 - 14 Juni 2023

Schotland 2023

22 Augustus 2019 - 14 September 2019

op de camping in Mittlach

13 September 2018 - 04 Oktober 2018

Ruta Iberica

24 Augustus 2017 - 10 September 2017

Bretagne en weer terug

21 Juli 2016 - 21 Juli 2016

Buiten Hebriden Schotland 2016

08 Juli 2015 - 31 Juli 2015

Schotland rond

29 Mei 2014 - 25 Juni 2014

Schotland - Ierland

01 Juni 2013 - 26 Juni 2013

Roma

21 Maart 2013 - 28 Maart 2013

Litouwen /Letland

26 Augustus 2012 - 29 September 2002

El blog de Ans y Dick

Landen bezocht: