Noordse Buurt 21-7-2016 - Reisverslag uit Mijdrecht, Nederland van Dick Doeze Jager - WaarBenJij.nu Noordse Buurt 21-7-2016 - Reisverslag uit Mijdrecht, Nederland van Dick Doeze Jager - WaarBenJij.nu

Noordse Buurt 21-7-2016

Blijf op de hoogte en volg Dick

21 Juli 2016 | Nederland, Mijdrecht

We zijn onderweg. Bestemming Schotland. Dit keer zijn we vanaf de voordeur vertrokken. Geen gedoe met trein of vliegruig, maar gewoon als de thee op is met je bibs op het zadel. De tassen zijn gevuld met regenjas en broek, overschoenen en paraplu. Ons foppen ze niet meer nadat we vorig jaar vier weken in de regen hebben gefietst. Vandaag is andere kost, de meter geeft onderweg 30 graden aan en gezien de hoeveelheid zweet in de bilnaad is daar niets aan gelogen. Fietsend over de Moerse Dreef, genoemd naar het landelijke "de Moer", een mini-dorp, maar kennelijk groot genoeg om er een hele dreef naar te vernoemen, wordt mijn interesse gewekt door een fladderende roofvogel. Fietsen is op zich een saaie aangelegenheid, dus zoek je natuurlijk wat afleiding. Het is me niet meteen duidelijk wat het merk roofvogel is dat daar zenuwachtig fladderend op de wind aan het surfen is, totdat ik zie dat het een echte Bart Smit is. Verbonden met een touwtje aan een grote hengel zweeft hij boven de gewassen. De rakker, ik was er bijna in getrapt. Ik niet alleen trouwens. Op een paaltje aan de rand van de akker zie ik een buizerd gebiologeerd kijken naar het stukje plastic. Heel even kijkt hij me aan en ik zie de teleurstelling in zijn ogen, waarschijnlijk vanwege de uitblijvende reactie van het dier op zijn avances. Ik haal mijn schouders op ten teken dat ik zijn teleurstelling begrijp. We gaan ieder ons weegs. Hij op zoek naar een andere partner, ik naar de Schotse Hebriden.

• 22 Juli 2016 - 08:49

Ferd:

it giet oan !!...... lekker weer verhalen lezen. Veel plezier en succes met het weer.

• 22 Juli 2016 - 09:53

Wim:

Heel leuk. Fantastische afsluiting: We gaan ieder ons weegs. Hij opzoek naar een andere partner, ik naar de Schotse Hebriden.