Cookstown 4 juni - Reisverslag uit Cookstown, Verenigd Koninkrijk van Dick Doeze Jager - WaarBenJij.nu Cookstown 4 juni - Reisverslag uit Cookstown, Verenigd Koninkrijk van Dick Doeze Jager - WaarBenJij.nu

Cookstown 4 juni

Blijf op de hoogte en volg Dick

04 Juni 2014 | Verenigd Koninkrijk, Cookstown

Het is de dag van de B&B 's. Gisteren kwamen we in Lisburn net voor de regen aan in de Royal Down in Lisburn. Een allervriendelijkste heer met alle kenmerken van een Irishman (rossig haar, sproeten gedrongen en onverstaanbaar) laat ons de kamer zien waarna we naar zijn kantoor gaan om in te schrijven. Zijn kantoor is onder de trap gepositioneerd, zeg maar waar vroeger de bezemkast was. Op een beeldscherm zien we camerabeelden met beelden van zo ongeveer elk vertrek in het huis. We zouden ons veilig moeten voelen met zo veel toezicht, maar als ik me klaar maak om onder de douche te gaan zie ik allerlei voorwerpen die ongetwijfeld als verstop plaats voor een camera zouden kunnen fungeren. Ik keer zo ongeveer de hele kamer en badkamer binnenstebuiten voordat ik de douche laat lopen. Ik heb visioenen van een lachende man in zijn bezemkast en ik voel me even als James Bond. Hoe anders is het vandaag aan het eind van de dag als we aankloppen bij het Belfast House in Cooktown. Op zoek naar de waard, die naar achteren is gelopen volgens enkele pub gasten tref ik een man aan. Hij kijkt me wat beneveld aan en als ik hem vraag of er plaats is in het B&B komt er geen reactie. Ik probeer wat aan mijn uitspraak te doen, wat meer Iers of school-engels, ik imiteer zelfs Sean Connery, maar de man geeft geen sjoege. Tenslotte vraag ik hem of hij de barman is. Nu gebeurt er iets. Neen, hij is niet de barman. Dat verklaart veel en wat leek uit te lopen op een fiasco en ettelijke extra fietskilometers wordt toch nog een prettig verblijf in The Belfast House.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Cookstown

Dick

Actief sinds 26 Aug. 2012
Verslag gelezen: 169
Totaal aantal bezoekers 60909

Voorgaande reizen:

15 Mei 2023 - 14 Juni 2023

Schotland 2023

22 Augustus 2019 - 14 September 2019

op de camping in Mittlach

13 September 2018 - 04 Oktober 2018

Ruta Iberica

24 Augustus 2017 - 10 September 2017

Bretagne en weer terug

21 Juli 2016 - 21 Juli 2016

Buiten Hebriden Schotland 2016

08 Juli 2015 - 31 Juli 2015

Schotland rond

29 Mei 2014 - 25 Juni 2014

Schotland - Ierland

01 Juni 2013 - 26 Juni 2013

Roma

21 Maart 2013 - 28 Maart 2013

Litouwen /Letland

26 Augustus 2012 - 29 September 2002

El blog de Ans y Dick

Landen bezocht: