Dublin 23 juni - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Dick Doeze Jager - WaarBenJij.nu Dublin 23 juni - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Dick Doeze Jager - WaarBenJij.nu

Dublin 23 juni

Blijf op de hoogte en volg Dick

23 Juni 2014 | Ierland, Dublin

Of er een veilige plaats voor de fietsen is vraag ik. Ja hoor in de basement is nog wel plaats. Het heeft ons een uur gekost om Durban Residence te vinden. Op enig moment hebben we zelfs de indruk dat het B&B helemaal niet bestaat. Internet biedt uitkomst en na meer dan een uur heen en weer rijden staan we op de stoep bij de eindbestemming van vandaag. De ingehuurde student, die achter de deur met 'staff only' tevoorschijn komt, daarmee even een inkijkje gevend in de wanordelijke chaos in de achterliggende kamer, vraagt of hij ons ergens mee kan helpen. Ik vertel hem dat we gereserveerd hebben. Tsja, hij kijkt me aan alsof het zijn eerste online reservering is. In het met de hand geschreven gastenboek is niets terug te vinden. Gelukkig hebben we een kopie op de I-pad. Als hij me vraagt of we misschien ook al betaald hebben gebruik ik de administratieve chaos in mijn voordeel. Ja zeker hoor en dat wordt even later ook door hem bevestigd. De bagage gaat zes trappen op naar de top floor. De kamer is net iets groter dan de twee bedden die er in staan. Als ik mijn rug wil afdrogen in de 'en suite' is het even puzzelen. De oplossing vind ik door de handdoek aan het enige haakje te hangen en er dan met mijn rug tegen aan te wrijven. De ruimte is niet gebouwd om in te kunnen bewegen. De fietsen hebben overigens inderdaad een zeer veilige plek gekregen, in de nooduitgang. Nadat we onze trouwe tweewielers de trappen af naar de kelder hebben gesjouwd duwt de student met veel geweld de vluchtdeur open. De daarachter gelegen deur wordt met veel geweld gesloten en nadat de opgeslagen zooi in het portaaltje wat hoger is opgestapeld kunnen de fietsen er precies bij. We zullen het ontruimingsplan moeten aanpassen, want deze weg is nu effectief geblokkeerd waardoor de kamers een en twee zijn opgeofferd. Nou is dat maar een kleine aanpassing, want de rookmelders op de kamer zijn toch al uitgeschakeld of althans het actieve deel ervan is verwijderd. Aan de binnenkant van de deur is een disclaimer bevestigd waarin de eigenaar alle aansprakelijkheid voor verwonding, verlies of schade afwijst. Ik stel voor dat Ans en ik vannacht twee uur op en twee uur af gaan doen om zeker te zijn dat we morgen heelhuids op de boot komen. Want daar ga ik voor het gemak even aan voorbij, we hebben het eindpunt van onze tweeduizend kilometer lange tocht bereikt. Als ik goed luister, hoor ik boven het geluid van veel verkeer de meeuwen krijsen, hetgeen duidt op de aanwezigheid van zeewater. Als Ans straks terug is van de lokale buurtsuper kan het feest beginnen met om vijf uur het Nederlands elftal.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ierland, Dublin

Dick

Actief sinds 26 Aug. 2012
Verslag gelezen: 271
Totaal aantal bezoekers 60999

Voorgaande reizen:

15 Mei 2023 - 14 Juni 2023

Schotland 2023

22 Augustus 2019 - 14 September 2019

op de camping in Mittlach

13 September 2018 - 04 Oktober 2018

Ruta Iberica

24 Augustus 2017 - 10 September 2017

Bretagne en weer terug

21 Juli 2016 - 21 Juli 2016

Buiten Hebriden Schotland 2016

08 Juli 2015 - 31 Juli 2015

Schotland rond

29 Mei 2014 - 25 Juni 2014

Schotland - Ierland

01 Juni 2013 - 26 Juni 2013

Roma

21 Maart 2013 - 28 Maart 2013

Litouwen /Letland

26 Augustus 2012 - 29 September 2002

El blog de Ans y Dick

Landen bezocht: