Dag 4 terug naar Vilnius - Reisverslag uit Bauska, Letland van Dick Doeze Jager - WaarBenJij.nu Dag 4 terug naar Vilnius - Reisverslag uit Bauska, Letland van Dick Doeze Jager - WaarBenJij.nu

Dag 4 terug naar Vilnius

Blijf op de hoogte en volg Dick

24 Maart 2013 | Letland, Bauska

Riga, stad van de hippe mensen en flitsende lichten in de nacht. Inderdaad, gisteravond zag ik in de elektronica zaak op de hoek diverse LED lichtjes flitsen in een overigens troosteloze grijze straat. Het kwik was inmiddels gestegen naar min vier.. In het halfdonker zie ik vanuit het Lido (in Letland is dat een soort van luxe snackbar keten) een paar meisjes met blote armen en benen de donkere nacht in gaan. Rokjes dag in Riga lijkt me. Telkenmale als de deur open gaat prijs ik me gelukkig dat ik geen rokje draag. Na een verkwikkende slaap bezoeken we opnieuw de oude binnenstad. We beginnen op de gigantische markt. Het valt allemaal wat tegen en het is er vooral heel koud. Dat is slecht voor een volle blaas, dus moeten we regelmatig de warmte in om even het toilet te bezoeken. Om de koffieshop houder tevreden te houden gieten we er meteen wat koffie in, wat natuurlijk weer een volle blaas oplevert. Nou ben ik een redelijk ervaren toilet bezoeker, dus valt het me meteen op dat de toiletten hier gemengd zijn en dat het in Nederland verplichte voorportaal afwezig is. Niks mis mee zou je denken, maar als je in de coffee inn slechts gescheiden door een enkele deur, die geheel volgens lokaal gebruik niet helemaal passend voor het kozijn is, moet afrekenen met de te melige champignonsaus van de Lido levert dat wel een probleem op. Gelukkig herken ik de muziek van Sting en weet ik op het juiste moment de champignons tot haast te manen. Met een papiertje wis ik me de zweetdruppeltjes van het voorhoofd. Inmiddels ben ik weggezakt in de leren fauteuil in de Lux Express bus waarmee we op weg zijn naar Vilnius. Eens kijken of ik een filmpje getoverd krijg op het schermpje in de rugleuning van mijn voorganger.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Letland, Bauska

Dick

Actief sinds 26 Aug. 2012
Verslag gelezen: 530
Totaal aantal bezoekers 61534

Voorgaande reizen:

15 Mei 2023 - 14 Juni 2023

Schotland 2023

22 Augustus 2019 - 14 September 2019

op de camping in Mittlach

13 September 2018 - 04 Oktober 2018

Ruta Iberica

24 Augustus 2017 - 10 September 2017

Bretagne en weer terug

21 Juli 2016 - 21 Juli 2016

Buiten Hebriden Schotland 2016

08 Juli 2015 - 31 Juli 2015

Schotland rond

29 Mei 2014 - 25 Juni 2014

Schotland - Ierland

01 Juni 2013 - 26 Juni 2013

Roma

21 Maart 2013 - 28 Maart 2013

Litouwen /Letland

26 Augustus 2012 - 29 September 2002

El blog de Ans y Dick

Landen bezocht: