Carran 11 juni - Reisverslag uit Carran, Ierland van Dick Doeze Jager - WaarBenJij.nu Carran 11 juni - Reisverslag uit Carran, Ierland van Dick Doeze Jager - WaarBenJij.nu

Carran 11 juni

Blijf op de hoogte en volg Dick

11 Juni 2014 | Ierland, Carran

De laatste dagen hebben we veel last van midgets gehad, een miniatuur mug, met een overgecompenseerde agressiviteit. Om onze tot nog toe ongelijke strijd effectief te kunnen voeren interviewen we een ervaringsdeskundige, een Ierse. Het blijkt dat Midgets vooral actief worden bij weersveranderingen. Ik denk daar anders over. Als deze aanname zou kloppen, dan zouden de midgets volgens mij elke wolk die voor de zon schuift en de daarop volgende verandering van temperatuur beschouwen als een weersverandering. Maar goed, in theorie zou dat natuurlijk kunnen, per slot van rekening hebben ze niet eens de verstandelijke vermogens van een mug. Ze zien zo'n beetje overal een aanleiding in om massaal aan te vallen en je bij voorkeur onder je haardos of door je kleren heen te steken. Nochtans mag ik natuurlijk niet dit soort signalen negeren en als ik vanmorgen op mijn hoogtemeter kijk blijkt dat ik me al 90 meter onder de grond bevind, terwijl de eerste grotten pas veertig kilometer verder in The Burren te vinden zijn. Dit zou er dus op kunnen duiden dat er een hogedruk gebied in aantocht is. En inderdaad kan ik na Galway zo'n beetje alles behalve mijn T-shirt uittrekken. Zo veel zonuren als vandaag hebben we de hele tocht nog niet gehad. Met The Ring of Kerry in het vooruitzicht geen slechte ontwikkeling.

• 11 Juni 2014 - 21:48

Ferd Finders:

Hoi Ans en Dick,

met veel genoegen weer jullie fantastische belevenissen gelezen en daarmee (een beetje) gevolgd. Dick, wat ben je toch een leuke schrijver !! ... en Ans, jij weet de humor er ook in te brengen door bv zo nu en dan een tasje van je fiets te laten vallen, waardoor jullie nog meer kilometers kunnen genieten van jullie fietstocht.....
    Fijn dat de zon ook in jullie omgeving zo nu en dan eens tevoorschijn komt; geeft energie ....
    Een wijs filosoof heeft me eens geleerd: er is geen wit zonder zwart .... zo is het maar net.
    Geniet van jullie vakantie !!!!