Santa Fe 20-9 - Reisverslag uit Granada, Spanje van Dick Doeze Jager - WaarBenJij.nu Santa Fe 20-9 - Reisverslag uit Granada, Spanje van Dick Doeze Jager - WaarBenJij.nu

Santa Fe 20-9

Blijf op de hoogte en volg Dick

20 September 2012 | Spanje, Granada

Kijk ik links, dan zie ik op 50 meter afstand zeg maar de A58 bij Tilburg. Kijk ik rechts dan zie ik de provinciale weg, zeg maar de N65 naar Den Bosch en in mijn rug loopt er nog zo wat. Prima plek voor een camping dus, dacht Maria Eugenia. Al gauw denk je dan aan een prachtige Spaanse vrouw, maar als ik naar het sanitair kijk, dan heb ik ook daar mijn twijfels over. Op de kraan trof ik een zeepje aan, afkomstig van het Parkhotel. Hadden ze er een jaartal opgezet, dan had ik een inschatting kunnen maken hoe lang het daar gelegen heeft. Ik moet natuurlijk niet te snel oordelen, want het koste me veel moeite om het versteende zeepje van de ondergrond los te krijgen. Misschien heeft de corvee ploeg het wel geprobeerd, maar is het gewoon niet gelukt.  Aan mijn voeten staat een fiets mij wat mistroostig aan te kijken met een veel te slappe, lees platte voorband.  Niet alleen de band is lek, het zwembad is op de laatste 10 cm. na ook leeg. Prima opmaat dus voor een gezellige avond. We hebben diep leren gaan de afgelopen dagen en elke keer kwamen we er doorheen. Ook dit weten we natuurlijk weer ten goede te keren. Als straks het verkeer wat minder is en we elkaar weer kunnen verstaan, dan vinden we er wel iets op.  Voor nu maken we met armgebaren elkaar duidelijk dat er wel een biertje in past. Vandaag was weer een prachtig traject met een lange klim en daarna een minstens zo lange afdaling. Urenlang door kloven fietsen om dan weer over een nieuw dal uit te kijken en dat alles zonder een mens te zien. We hadden besloten om onze rustdag in Sevilla te plannen, dus zijn we door Granada heen gefietst zonder tijd te nemen voor de prachtige cultuur en de aangename sfeer van de stad. We moesten even wennen aan het verkeer. Waar je in de bergen soms uiterst links van de weg gaat omdat de helling daar minder is levert dat hier op de vierbaanswegen direct verwarring op. Ik roep nog wel eens 'hier is het minder stijl', maar daar trappen ze niet in. Ik moet af en toe vreemde toeren uithalen om het vege lijf te redden. In Granada zullen veel taxi- en buschauffeurs zich afvragen wie die vreemde vogel was die met zijn fiets de busbanen blokkeerde voor doorgaand verkeer. Alle opmerkingen pareer ik met ' No Comprende', maar kijk natuurlijk uit dat ik de tot nog toe zeer toegeeflijke Policia Local niet tegen de haren in strijk. Net buiten Santa Fe zijn we op de hiervoor beschreven camping beland.  Morgen nemen we de A58 de andere richting uit, we moeten dan wel 4 banen oversteken, maar dat gaat vast wel lukken. Daarna is het weer landelijk en gaan we deels over de door mij geliefde Via Verdes naar Ronda.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Granada

El blog de Ans y Dick

Fietsend naar Andalucia september 2012

Recente Reisverslagen:

19 Oktober 2012

Wat nu

30 September 2012

afsluiting

28 September 2012

Tilburg 28-9

27 September 2012

Sevilla 27-9

26 September 2012

Sevilla 26-9
Dick

Actief sinds 26 Aug. 2012
Verslag gelezen: 349
Totaal aantal bezoekers 61434

Voorgaande reizen:

15 Mei 2023 - 14 Juni 2023

Schotland 2023

22 Augustus 2019 - 14 September 2019

op de camping in Mittlach

13 September 2018 - 04 Oktober 2018

Ruta Iberica

24 Augustus 2017 - 10 September 2017

Bretagne en weer terug

21 Juli 2016 - 21 Juli 2016

Buiten Hebriden Schotland 2016

08 Juli 2015 - 31 Juli 2015

Schotland rond

29 Mei 2014 - 25 Juni 2014

Schotland - Ierland

01 Juni 2013 - 26 Juni 2013

Roma

21 Maart 2013 - 28 Maart 2013

Litouwen /Letland

26 Augustus 2012 - 29 September 2002

El blog de Ans y Dick

Landen bezocht: