Nog steeds Riopar 15-9 - Reisverslag uit Riópar, Spanje van Dick Doeze Jager - WaarBenJij.nu Nog steeds Riopar 15-9 - Reisverslag uit Riópar, Spanje van Dick Doeze Jager - WaarBenJij.nu

Nog steeds Riopar 15-9

Blijf op de hoogte en volg Dick

15 September 2012 | Spanje, Riópar

Vandaag een rustdag. Op zoek naar wat actie dus. We hebben geluk, want in Riopar is het feest van de heilige Dolores. In het centrum is het druk. De straten zijn afgezet met zware stalen hekken. De hekken hebben stijlen die zover uit elkaar staan dat een mens er tussendoor kan, maar een toevallig passerende stier helaas niet. Het zal toch niet waar zijn. Op het hoger gelegen stadsplein zit een koppel, met fraai permanent uitgevoerde, zichzelf bewaaierende, belegen meisjes. Ik schiet even een plaatje van de dames die in kennelijke staat van opwinding verkeren. Kijkend door de zoeker, me niet gewaar van mijn omgeving, zie ik hoe de opwinding naar een hoogtepunt stijgt. Om mij heen wordt het plotsklaps leeg. Ik draai mij om en zie in volle vaart de Taurus op mij af stuiteren. Te laat om de, als extra veiligheid om de hekken gewonden, touwen te controleren doe ik een schietgebedje en zie de stier in volle vaart in de touwen gaan. Het publiek is uitzinnig.Het blijkt tevens het hoogtepunt van de dag te zijn, want daarna spiest de taurus eerst de lokale bloempotten aan zijn horens om daarna als een schoonrijdster op te botte schaatsen een pirouet te maken. Daarna doet hij nog wat pogingen het lokale publiek, dat inmiddels veilig achter de hekken is verdwenen, met zijn vlijmscherpe horens te misvormen. Het levert niets op. Volgens de taurus cao is het nu weer pauze of zo je wil rusttijd. Ik zie er, afgezien van de lichte prikkeling die door mij heen ging bij de eerste kennismaking geen lol in. Ik realiseer me ook dat met een stuk of 5 herhalingen, een betere scripting voor vriend taurus en een opgewonden voice over John de Mol er vast wel weer een kaskraker van zal maken. Dat is ook de pest met al die reality programma's, de werkelijkheid in zijn pure vorm is iets waar je je zelf een mening over moet vormen. Een stier hoort voor mij niet door de straten te glibberen, maar gewoon mooi gegarneerd op mijn bord te liggen.

  • 17 September 2012 - 18:22

    Jeanet :

    Mooi om jullie reisverslag te lezen. Ben benieuwd naar het vervolg. Geniet er nog maar van en groeten uit een beetje herfstachtig Nederland.

    Hasta luego! Jeanet

  • 17 September 2012 - 18:47

    Anne-marie:

    Hé Dick, wanneer ga je dit boek uitgeven?? interessant verslag hoor!

    groetjes en nog fijne dagen (wij zijn trots op jullie)
    Anne-Marie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Riópar

El blog de Ans y Dick

Fietsend naar Andalucia september 2012

Recente Reisverslagen:

19 Oktober 2012

Wat nu

30 September 2012

afsluiting

28 September 2012

Tilburg 28-9

27 September 2012

Sevilla 27-9

26 September 2012

Sevilla 26-9
Dick

Actief sinds 26 Aug. 2012
Verslag gelezen: 403
Totaal aantal bezoekers 61452

Voorgaande reizen:

15 Mei 2023 - 14 Juni 2023

Schotland 2023

22 Augustus 2019 - 14 September 2019

op de camping in Mittlach

13 September 2018 - 04 Oktober 2018

Ruta Iberica

24 Augustus 2017 - 10 September 2017

Bretagne en weer terug

21 Juli 2016 - 21 Juli 2016

Buiten Hebriden Schotland 2016

08 Juli 2015 - 31 Juli 2015

Schotland rond

29 Mei 2014 - 25 Juni 2014

Schotland - Ierland

01 Juni 2013 - 26 Juni 2013

Roma

21 Maart 2013 - 28 Maart 2013

Litouwen /Letland

26 Augustus 2012 - 29 September 2002

El blog de Ans y Dick

Landen bezocht: